សាំង ប្រេងឥន្ទនៈ នឹងបរិយាយអំពី មូលហេតុសាំងឡើងថ្លៃ នយោបាយសាំងរបស់រដ្ឋាភិបាល និង នយោបាយធ្វើអាជីវកម្ម ឬ អំពើកេងបន្លំក្នុងនយោបាយសាំង ប្រេងឥន្ទនះនៅកម្ពជា។ ជាការសង្ខេប ខ្ញុំសូមទាញចំណាប់អារម្មណ៍ពី អ្នកស្រាវជ្រាវ អ្នកនយោបាយ មនុស្សទូទៅថា គ្រប់ សាំង ម៉ាស៊ូត មិនថា Diesel, Silver, Platinum, Serosenc, Rehular, Plus, Super..គឺ មានថាមពល មានល្បឿន ដូចៗគ្នា អ្វីដែលខុសគ្នា គឺកម្រិត Octane ដែលជា ជាតិពុល បំពុលបរិស្ថាន ដូច្នេះ បានជា អ្នកលក់សាំង អ្នកធ្វើអាជីវកម្ម គេកេងចំណេញ ពី បញ្ហានេះ បានប្រមាណ ១៥% នៃប្រាក់ចំណេញ ឧ. ម៉ាស៊ូតតម្លៃ៤,១០០ រៀល, Silver ឬប្រាក់តម្លៃ ៤,២៥០ រៀល និង មាស ឬ Gold តម្លៃ ៤,៤៥០ រៀល ខណៈ ម្ចាស់ការាស់សាំង គេយកសាំង តម្លៃ ៤,២៥០ រៀល មកដាក់សញ្ញាថា មាស Gold ឬ Super ដោយលក់តម្លៃ ៤,៤៥០ រៀលវិញ។ មួយទៀត សាំងមានសញ្ញាពាណិជ្ជ ខុសគ្នា ១៥% ទៀត ដូចជា គេទិញសាំងធម្មតា តាមថ្នល់ ឬ សាំងជជុះ សាំងមាន យីហោ ឬ សាំងគេលួចបូបលក់ មកបញ្ចូលក្នុងហ្គារ៉ាស មានសញ្ញាក្រុមក្រុម គេនឹងចំណេញបាន ១៥%។ ការបំលែង ម៉ាស៊ូត ទៅជា សាំង ដោយប្រើជាតិ គីមី អាចនាំឲ្យគេចំណេញបាន ១៥% តែការលាយធម្មតា នាំឲ្យម៉ាស៊ីនឡាន មូតូ សើបប៊ូហ្សី មិនឆេះ ដែលនាំឲ្យម្ចាស់ស្ថានីយ៍ខាងបង់ទៅវិញ !។ នៅមានការចំណេញ ដោយការ លួច បរិមាណ ដូចជា ១ លីត្រ គេបន្លំបញ្ជូលតែ ០,៩ លីត្រ និងការ លក់បន្ត ដូចជា នៅក្នុងស្ថានីយ៍គេមាន ម៉ាស៊ីនបូមសាំង តែគេបូបបញ្ជូន ធុងសាំងមួយ ដោយការរវៃ ដែលសាំង បែកពពុះ ក៍ជារបៀបចំណេញ អាច ១៥%។...នៅមានរឿង បង់ពន្ធ លួចពន្ធ...ដែលសុទ្ធតែជះឥទ្ធិពលដល់ការចំណេញ Profit
- ផ្ទៃក្រឡា
- ផ្លូវក្រវាត់ព្រំដែន
- បោះបង្គោលព្រំដែន
- តំបន់ជំលោះព្រំដែន
- ភូមិ-វៀតណាម
- ដែនទឹក-ឆ្នេរ-និងកោះ
- ធាតុអាកាស
- ផែនទី
- អំពីជនជាតិ
- អាកាសធាតុ
- បឹងទន្លេសាប
- ទន្លេមេគង្គ
- ដំណាំស្រូវ
- ផែរាម
- ទឹកជំនន់
- ឈូងសមុទ្រថៃ
- ប្រទេសអាស៊ាន ១១
- ច្រកទ្វារព្រំដែន កម្ពុជា
- ចម្ងាយផ្លូវថ្នល់
- ខេត្តក្រុង Youtube
- ព្រែកជីក ហ្វូណន
- ព្រែកជីកក្រា តារាសាគរ រាម
- កោះត្រល់
- តំបន់មុំ ៣ CLV
Saturday, June 18, 2022
សាំង ប្រេងឥន្ទនៈ
ថ្លែងប្រាប់បណ្ដាញព័ត៌មាន Fresh News នៅរសៀលថ្ងៃទី១៨ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២១នេះ លោក ប៉ែន សុវិជាតិ បានបញ្ជាក់យ៉ាងដូច្នេះថា «កម្ពុជា មិនមែនជាប្រទេសផលិតប្រេង ហើយកម្ពុជាទិញប្រេងពីសិង្ហបុរី និងនាំចូលប្រេងពីប្រទេសជិតខាង ដូច្នេះនៅពេលដែលថ្លៃប្រេងអន្ដរជាតិស្ទុះឡើង វាធ្វើឲ្យជះឥទ្ធិពល ដល់ការលក់រាយថ្លៃប្រេងឥន្ទនៈរបស់កម្ពុជា។ ការកើនឡើងនេះ មិនមែនជាចេតនា និងមិនមែនជាអ្វី ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលកំណត់នោះទេ វាជាឥទ្ធិពលតម្រូវការ និងការផ្គត់ផ្គង់ នៃការកើនឡើងថ្លៃប្រេងអន្ដរជាតិ»។
ភ្នំពេញៈ តម្លៃប្រេងសាំងធម្មតា និងប្រេងម៉ាស៊ូតបានហក់ឡើងជាង ៥ ៣០០ រៀល ក្នុង ១ លីត្រចាប់ពីថ្ងៃទី ១៦ មីនា ដល់ថ្ងៃទី ៣១ មីនា ឆ្នាំ ២០២២ នេះ នៅលើទីផ្សារលក់រាយនៅកម្ពុជា។ តម្លៃប្រេងឥន្ធនៈចាប់ពីថ្ងៃទី ១៦ ដល់ ២៨ មីនា បានបន្តឡើងថ្លៃ ៥០០ រៀលបន្ថែមទៀតដោយកើនដល់តម្លៃ ៥ ៣០០ រៀល ក្នុង ១ លីត្រ សម្រាប់សាំងធម្មតា និងប្រេងម៉ាស៊ូតមានតម្លៃដូចគ្នា។ នេះបើតាមការជូនដំណឹងពីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម។ តម្លៃនេះបានបង្កឱ្យប្រជាពលរដ្ឋដែលប្រកបរបរក្នុងកិច្ចការដឹកជញ្ជូនដែលជាអ្នកប្រើប្រាស់ផ្ទាល់នូវប្រេងសាំងជាចាំបាច់មានក្តីបារម្ភចំពោះការបាត់បង់ប្រាក់ចំណូលដែលបានរងផលប៉ះពាល់ដោយសារការរីករាលជំងឺកូវីដ ១៩ អស់រយៈពេលជាង ២ ឆ្នាំ រួចទៅហើយ។
បើតាមការឱ្យដឹងពីប្រជាពលរដ្ឋអ្នកលក់ដូរតាមផ្ទះ អ្នកដឹកអីវ៉ាន់តាមអនឡាញ អ្នករត់ម៉ូតូឌុប អ្នករត់រ៉ឺម៉កកង់ ៣ និងអ្នកបើកបររថយន្តតាក់ស៊ីបានប្រាប់ថា នៅតាមតំបន់ជាយក្រុង និងតាមបណ្តាខេត្តមួយចំនួនប្រេងសាំងធម្មតាមានតម្លៃ ៥ ៥០០ រៀល ខណៈដែលស្ថានីយខ្លះអស់ប្រេងក្នុងស្តុកថែមទៀតផង។
អ្វីទៅជាវិធានការរបស់អាជ្ញាធរចំពោះស្ថានីយប្រេងឥន្ទនៈដែលលក់ប្រេងមិនគ្រប់ចំនួន? មួយរយៈចុងក្រោយនេះ ក្រុមត្រួតពិនិត្យប្រេងឥន្ធនៈរបស់អគ្គនាយកដ្ឋានកាំកុងត្រូលនៃក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានរកឃើញថា មានស្ថានីយប្រេងឥន្ទនៈមួយចំនួនបានលក់ប្រេងមិនគ្រប់ចំនួនដល់អ្នកប្រើប្រាស់។ ប្រឈមនឹងបញ្ហានេះ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានព្រមានដល់ស្ថានីយទាំងនោះ ហើយថា វិធានការចុងក្រោយនឹងដកអាជ្ញាបណ្ណធ្វើអាជីវកម្មតែម្តងបើនៅប្រព្រឹត្តបែបនេះទៀត។ សម្រាប់អ្នកឃ្លាំមើលសង្គមវិញ ពួកគេក៏យល់ស្របនឹងវិធានបែបនេះដែរ។
ពលរដ្ឋមួយចំនួនត្អូញត្អែរអំពីសាំងឡើងថ្លៃ ប៉ុន្តែមន្ត្រីថា ដោយសារតម្លៃទីផ្សារអន្តរជាតិ ភ្នំពេញ — ប្រជាពលរដ្ឋមួយចំនួននៅរាជធានីភ្នំពេញ បានត្អូញត្អែរអំពីបញ្ហាសាំងឡើងថ្លៃទៅដល់ ៤.៣០០ រៀលក្នុងមួយលីត្រ ដោយពួកគេស្នើឲ្យទម្លាក់តម្លៃបន្តិច ដើម្បីសម្រួលជីវភាពដែលប្រឈមនឹងវិបត្តិជំងឺកូវីដ១៩។ប៉ុន្តែមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានអះអាងថា តម្លៃប្រេងឡើងថ្លៃ ដោយសារតម្លៃទីផ្សារអន្តរជាតិ។កាលពីថ្ងៃទី១៨ ខែតុលា ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានចេញសេចក្តីជូនដំណឹងក្នុងការកំណត់«ថ្លៃលក់រាយប្រេងឥន្ទនៈនៅតាមស្ថានីយ» ដែលចាប់ពីថ្ងៃទី១៦ ដល់ថ្ងៃ៣១ ខែតុលា ចំពោះសាំងធម្មតា នឹងត្រូវលក់តម្លៃ ៤.៣០០ រៀលក្នុងមួយលីត្រ និងចំពោះប្រេងម៉ាស៊ូត នឹងត្រូវលក់តម្លៃ ៤ ពាន់រៀលក្នុងមួយលីត្រ។
Chan Born ស្រីល័ង្លកា មានបាតុកម្មបុកចូលផ្ទះ ប្រធានាធិបតី បង្ខចុះចេញពីដំណែង ដោយសារប្រេង សាំងឡើងថ្លៃ។ក្រុមបង្រ្កាបបានប្រើ ឡានបាញ់ទឹក របៀប សម្តែង បានន័យថា រដ្ឋាភីបាលនេះ នៅមិនយូរទេ ព្រោះបាញ់ទឹកលេងៗ ដាកលេងខ្សោយ បាតុករ ងូតទឹក សប្បាយស្រែកហូរគញ្ជៀវ....ដែលជាការសន្ធិដ្ឋានជា ល្បិច រោចឲ្យខ្លោច ដុតឲ្យឆៅ គឺ មើលទៅដូចជា បង្រ្កាប ការពិតធ្វើ លេងៗៗ ៕ ប្រេងសាំងឡើងថ្លៃ? ទេ គឺជារឿងកុហកផ្នែកនយោបាយ --សាំងចុះថោក ធៀបខែ កុម្អះ ពេលរុស្សីវាយលុកអ៊ុយក្រែន ៕
Chan Born ប្រេងឥន្ទនៈឡើងថ្លៃទូទាំងសកលលោក៖ ខាងប្រទេស អគ្លេសផ្សាយតាម BBC ថា បណ្តាលមកពី អ្នកលក់បោះដុំ តម្លើងថ្លៃ Wholesaler ។ ដើម្បីសាំងចុះថោក រដ្ឋាភិបាលប្រទេសនីមួយៗ និយម តំលើង តម្លៃពន្ធរថយន្តនាំចូល ដើម្បីចំណាយលើសាំង ព្រោះឡានកាន់តែច្រើន តម្លៃសាំងកាន់តែខ្ពស់- ប្រទេសខ្លះធ្វើ Subside គឺរដ្ឋចេញខាតជំនួស ប្រជាជន។
Chan Born មើលការឃោសនារបស់ បក្សប្រឆាំង --នៅបារាំងសាំង១លីត្រ ១០, ០០០រៀល នៅខ្មែរ ៥, ៦០០ រៀល គេថា កម្ពុជា អន់ណាស់ ! ខណៈ ចំណូលពលរដ្ឋបារាំង $៤៧ ៩៥២/ឆ្នាំ ឯខ្មែរ $១ ៦១៤/ឆ្នាំ ។ ការឃោសនានេះគ្មាន Logic ឡូហ្សិក ដោយសារ ប្រទេស G20 ដែលគ្រប់គ្រង សកលលោក គេកំណត់តម្លៃសាំង ឲ្យស្របជីវភាព ចណូល ចំណាយ Consumption Index ថា នៅ ប្រទេស ស្រ ដៀង ៗ កម្ពុជា ចំណាយសាំង ប្រហែល ៤០ លីត្រ/ខែ ឬ ១លីត្រជាង/ ថ្ងៃ / មនុស្សម្នាក់ ចំណែកប្រទេសអ្នកមាន ដូចបារាំង អាមេរិក គេចំណាយ ៥ លិត្រ/ថ្ងៃ / មនុស្សម្នាក់. វាមិនខុស ពី ស្រីការាអូខេ រកចំណូលបាន ៣០០ដុល្លា/ខែ តែស្រី KTV កាលីបជាង រកចំណូល ៥០០ដុល្លា/ខែ តែការចំណាយលើ ម្ស៉ៅ ខោអាវ ផាត់មុខ កែសម្ជស្ស....អស់ច្រើនណាស់ !!
Chan Born យាន្តអគ្គីសនីៈ នៅជុំវិញសកលលោក កំពុងចាប់ផ្តើមប្រើ យាន្តអគ្គីសនី ឬ ប្រើអាគុយសាកថ្ម ដូច ថ្មម៉ាស៊ីនស្វាន ឬ ថ្មទូរស័ព្ទ ដោយសារ តម្លៃសាំងខ្ពស់ និង បំពុលបរិស្ថាន។ នៅកម្ពុជា បានសម្ពោធ រោងចក្រតម្លើង យាន្តអគ្គីសនី ១ ដែរ តែ បញ្ហាទូទាំងសកលោក គឺ រដ្ឋនានា គ្មានលុយគ្រប់គ្រប់ តម្លើងស្ថានីយ៍បញ្ជូនថ្ម នៅតាម ការ៉ាស់សាំង ដូចដែលគេបាន តម្លើងស្ថានីយ៍ ហ្គាស នៅតាម ការ៉ាស់សាំងដូច្នេះដែរ។ តម្លៃ ១ ស្ថានីយ ប្រមាណ ២,៦០០០ ដុល្លា/ស្ថានីយ៍ ៕
Chan Born អាជីវកម្មបញ្ចូលហ្គាស ជាមុខរបរចំណេញខ្ពស់ណាស់ High Profit តែហានិភ័យ ឬ បាបកម្មខ្ពស់ដែរ High Risk គេរកមុខរបរនេះតែ ២ ឆ្នំា មានលុយទីញផ្ទះ ទិញដីតម្លៃ ១០ ទៅ ២០ ម៉ឺនដុល្លា ព្រោះ ឈ្មួញ ទៅទិញ ហ្គាស ពី ហាងសាំង គឺទិញជា Kg ពេលបញ្ជូ់លធុង លក់ឲ្យ គេ គឺគិតជា លីត្រ ! ១ គីឡូ ត្រូវជា ២ លីត្រ ចឹង ១ធុង ១៥ គក ត្រូវជា ៣០ លីត្រ ពេលបញ្ជូលធុងលក់ បញ្ជូលតែ ១៥ លីត្រ គឺចំណេញ ៥០%។
ឡាវ៖ ប្រទេសឡាវ គំពុងជូប វិបត្តិប្រេងសាំង កង្វះប្រេងសាំង ដោយសារ វៀតណាម និង ថៃ បិតការនាំចូលសាំង ចូលប្រទេស ឡាវ។ រយះពេលជាង ៣ ខែនេះ ឡាវ បានប្រើប្រាស់ នយោបាយប្រជាភិថុត ដោយទិញសាំងតម្លៃខ្ពស ពីប្រទេសជិតខាង យកមកលក់ឲ្យប្រជាជនខ្លួនឯងក្នុងតម្លៃថោកៗ តែប្រទេសជិតខាងគេ វាយបកវិញ គឺបិទការនាំចូល ដែុលតំរូវការ ២៧ លានលីត្រ ក្នុង១ ថ្ងៃ តែ នាំចូលបានតែ ៧ លានលីត្រប៉ុណ្ពោះ ៕
Chhun Suthipongse ឮគេនិយាយ ការ៉ាសាំង ក្នុងមួយខែ ចំណេញជាង 3 ម៉ឺនដុល្លារ បើបន្ថយសាច់ចំណេញ ប្រហែលសាំងចុះថ្លៃ មើលទៅ?
BKK News ដល់ថ្នាក់ហ្នឹងផង នារីរូបស្រស់ជិៈរថយន្តទំនើបស្លាកលេខកម្ពុជាចាក់សាំងអស់ ៤០ ដុល្លារ តែ .... សូមអញ្ជេីញអ្នកនាងដ៏ស្រស់ស្អាតដែលបេីកឡានស្លាកលេខ កម្ពុជា CH.TREA9 ដែលបានចាក់សាំងនៅស្ថានីយ៏ TotalEnergies ChhukVa សូមមកទូទាត់ថ្លៃសាំង 40$ ដែលបានចាក់នៅថ្ងែទី ១៣ មិថុនា ឆ្ណាំ ២០២២ នេះ វេលាម៉ោង១២ និង ១៧នាទីថ្ងៃត្រង់។ ប្រភព៖ តូតាល់ អេននើជី ឈូកវ៉ា
Hun Kosal ដល់កហើយ! តម្លៃសាំងស៊ុបពែរ៍ ប៉ុន្មានថ្ងៃមុនឡើង៤៧០០រៀល ប៉ុន្តែថ្ងៃនេះឡើងដល់៤៨៥០រៀល ខ្វះ១៥០រៀលដល់៥០០០រៀល។ សូម្បីម៉ាស៊ូតក៏ឡើងដល់១ដុល្លារដែរ។
ពូការ៉េ ដឹងកាន់តែច្បាស់ហើយការពិតអ្នកចាក់សាំងមិនឲ្យលុយគេគាត់ខឹងត្រង់ថាម្ចាស់ការ៉ាសសាំងសរសេរថាអញ្ជើញស្រីស្អាតមកទូទាត់លុយថ្លៃសាំង👍បើសរសេរថាអញ្ជើញស្រីចាស់មកទូទាត់លុយថ្លៃចាក់សាំងប្រហែលជាគាត់មិនខឹងទេ(គេចាស់សោះថាគេស្រីស្អាត)ខ្លួនខុសហើយនៅថាខ្លួនត្រូវទៀតមិនបាច់រ៉ាយរ៉ាប់រឿងឡានតម្លៃប៉ុន្មានម៉ឺនដុល្លារទេសំខាន់យកលុយទៅសងគេគឺចប់រឿងយល់
The gross margin (or markup) on gasoline in 2021 was 30.9 cents per gallon, or 10.2% of the average price of $3.03 for the year. Over the past five years, retailer gross margins have averaged 27.2 cents per gallon, or 10.7% of the overall price.
Retailers Make Very Little Selling Gas Generally, the markup (or “margin”) on a gallon of gas is about 15 cents per gallon (gross profit before expenses). Factoring in expenses, which include rent, utilities, freight, labor and credit card fees, a retailer is left with about 2 cents per gallon in profit. Stores sell an average of 4,000 gallons per day, so retailers typically make about $100 per day selling gas (net profit available to pay other costs not previously referenced such as maintenance and insurance). Margins can vary wildly throughout the year. When wholesale prices climb, retailers typically hold back price increases, knowing that price-sensitive customers will go somewhere else to buy their fuel – and other items inside the store. This often leads to a situation where retailers will lose money on every gallon they sell. When wholesale prices fall, retailers seek to extend margins to compensate for lost margins when prices were rising.Today, retailers cannot run their business on gas sales alone. While 68 percent of a typical store’s sales dollars in 2008 came from selling gas, less than 27 percent of their profit dollars came from fuel.
Branded Unbranded សាំងមាន សញ្ញាពាណិជ្ជ និង គ្មានសញ្ញាពាណិជ្ជ
Distribution Costs, Marketing Costs and Profits $0.39 $0.35
Crude Oil Costs $2.94 $2.94
Refinery Cost and Profit $2.00 $2.04
State Underground Storage Tank Fee $0.02 $0.02
State and Local Tax $0.14 $0.14
State Excise Tax $0.511 $0.511
Federal Excise Tax $0.184 $0.184
Retail Prices $6.18 $6.18
Unbranded fuel Gas sold without a brand attached to it is called unbranded fuel in the industry. Unbranded does not have the additives in it that the branded fuels do. The gas must meet federal and state regulations, which means it has a set level of additives already in it, and is not bad for a consumer’s car.Unbranded gas can come from any terminal. With no additional costs for advertising and additives, unbranded fuel is usually $0.05 to $0.15 per gallon cheaper than branded gas.