Sunday, June 6, 2021

អាជីវកម្ម ផលិតស្រាបៀ

តម្លៃស្រាបៀ ៖ ស្រាបៀ ផលិតចេញពី ទឹកធម្មតា ៩៥%  ដែល ៥% ជាតម្លៃផ្សេង។ ទឹកធម្មតា តម្លៃ ១០០ រៀល/ លីត្រ តែ តម្លៃ ស្រាបៀ ៤ ដុល្លា/ លីត្រ នេះជា មូលហេតុ ដែលអ្នកជំនួញ ធ្វើការវិនិយៅក តម្លៃ រាប់រយលានដុល្លា ទៅលើ ការផលិតស្រាបៀនៅកម្ពុជា។ 
Revised on July 23rd, 2020 Understanding how to determine your beer production costs is the first step on the road to profitability. Joe Satran of The Huffington Post broke down why some 6-packs of craft beer go for upwards of $12. Based on his findings from a small sample size of just over a dozen breweries, costs for a standard 6-pack could break down like this:
  1. ស្រូវ សាឡី Malt: $0.65
  2. ផ្លែឈើ Hops: $0.53
  3. ម្ស៉ៅម៉ត់ Yeast (Assuming 4 Uses): $0.13
  4. ពលកម្ម Labor: $0.15
  5. វេចខ្ចប់ Packaging: ~$1.50
  6. តម្លៃ រោងចក្រ Brewer's margins: $0.91
  7. តម្លៃដឹកជញ្ជូន Shipping: $0.67
  8. តម្លៃ ពន្ធ អាជីវកម្ម Excise Taxes: $0.23
  9. តម្លៃចែកចាយ Distributor mark-up: $2.73
  10. តម្លៃលក់រាយ Retail Markup: $3.75
  11. ពន្ធលើការលក់ Sales Tax: $0.79
Barrel Aging (optional): $1.00✅បញ្ចុះតំលៃ​ 15% គ្រប់មុខម្ហូប✅ មុខម្ហូបតម្លៃចាប់ពី 8000៛
🍻ស្រាបៀ​ Anchor មួយដប​ត្រឹមតែ​ 3500៛
🍻ស្រាបៀ​ Cambodia មួយដប​ត្រឹមតែ​ 3500៛ (5ថែម1)
🍻ស្រាបៀ​ Chang មួយដប​ត្រឹមតែ​3500៛
🍻ស្រាបៀ​ Singha មួយដប​ត្រឹមតែ​4500៛
🍻ស្រាបៀ​ Tiger Crystal មួយដប​ត្រឹមតែ​4500៛¶¶
🍻ស្រាបៀ​ Heineken មួយដប​ត្រឹមតែ​5000៛ Beer bottle, Heineken (330 ml)

In the United States, standard bottle sizes varied between 325 and 385 ml (11 and 13 US fl oz), before settling at 355 ml. Other beer bottle sizes included the “split,” 6 US fl oz, for stronger beers. Larger bottles are usually 650 ml (22 US fl oz).

ភ្នំពេញៈ​ ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ស្រា បៀរ​ Cambodia Brewery Limited (CBL) ​កាល​ពីថ្ងៃ​ម្សិលមិញ​បាន​ដំណើរ​ការ​ចង្វាក់​ផលិតកម្ម​ស្រាបៀរ Heineken​ លើក​ដំបូង​នៅ​កម្ពុជា ​ដែល​ស្ថិត​ក្រោម​ផែន​ការ​ពង្រីក​ចង្វាក់​ផលិតកម្ម​ទីពីរ​ ១០០​លាន​ដុល្លារ​។

ការ​ពង្រីក​ចង្វាក់​ផលិតកម្ម​នេះ ​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​អាច​បង្កើន​សមត្ថភាព​ផលិត​ស្រាបៀរ​ទាំង​អស់​របស់​ខ្លួន​រហូត​ដល់​បីដង​ច្រើន​ជាង​មុន​។​

CBL បាន​បើក​ដំណើរការ​ផលិត​ស្រាបៀរ​ម៉ាក​ល្បីៗ​ជា​ច្រើន​នៅ​កម្ពុជា​តាំង​ពី​ឆ្នាំ ១៩៩៦​ ក្នុង​ទឹក​ប្រាក់​វិនិយោគ ៥​៦​លាន​ដុល្លារ ​ដែល​ជា​ការ​សហការ​វិនិយោគ​រវាង​ក្រុមហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក​ វឌ្ឍនៈ គ្រុប​ និង​​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​​ស្រាបៀរ​អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក (APB) ដែល​បច្ចុប្បន្ន​ផ្តូរ​ឈ្មោះ​ទៅ​ជា ​Heineken Asia ​Pacific។

លោក ​Frans Eusman ប្រ​ធាន​ក្រុមហ៊ុន ​Heineken​ Asia​ Pacific​ បាន​លើក​ឡើង​ កាល​ពី​ម្សិល​មិញ​ថា តម្រូវ​ការ​ស្រាបៀរ​នឹង​បន្ត​កើន​ឡើង​នៅ​កម្ពុជា​ស្រប​តាម​ការ​កើន​ឡើង​សេដ្ឋកិច្ច និង​បែបបទ​នៃ​ការ​រស់នៅ​របស់​ប្រជាជន​កម្ពុជា។

លោក​បន្ត​ថា ខ្សែ​ចង្វាក់​ផលិតកម្ម​ថ្មី​នេះ​បាន​ជួយ​ឲ្យ​ CBL ពង្រីក​កត្តា​ផលិតកម្ម​របស់​ខ្លួន​ដោយ​អាច​ផ្គត់ផ្គង់​ស្រាបៀរ​ពី ៨០ ​លាន​លីត្រ​ ទៅ ៣០០​ លាន​លីត្រ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ ​ឬ​ពី​ ២៧ ​០០០​ កេស​ក្នុង​មួយ​​ថ្ងៃ​ ទៅ១០ ម៉ឺន​កេស​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ។​ មិន​ត្រឹម​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ​ក្រុម​ហ៊ុន ​CBL បាន​បន្ថែម​ការ​ផលិត​​ស្រាបៀរ​ប្រភេទ​ថ្មី​ គឺ​ស្រាបៀរ​Heineken​ ដែល​ជា​ស្រាបៀរលំ​ដាប់​អន្តរ​ជាតិ​ទៀត​ផង។

លោក​ថ្លែង​ថា​៖​ «​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ក្រុម​ហ៊ុន​ CBL បាន​ទទួល​នូវ​ការ​អនុញ្ញាតពី​ក្រុមហ៊ុន​ Heineken ក្នុង​ការ​ផលិត​ស្រាបៀរ Heineken ដ៏​ល្បីល្បាញ​របស់​ពិភពលោក​នៅ​កម្ពុជា​ ដែល​នេះ​ជា​សក្ខីភាព​មួយ​បង្ហាញ​ថា​កម្ពុជា​ជា​មជ្ឈរមណ្ឌល​ផលិត​ស្រាបៀរ​ដែល​មាន​គុណភាព​កម្រិត​ខ្ពស់​បំផុត​លំ​ដាប់​ពិ​ភពលោក»​។

បច្ចុប្បន្ន​ក្រុមហ៊ុន​ CBL បាន​ផលិត​ស្រាបៀរ​ដែល​មាន​ស្រាប់​របស់​ខ្លួន ​ស្រាបៀរ​ Tiger ស្រាបៀរ​ ABC Extra Stout ​ស្រា​បៀរ​ Anchor និង​ស្រាបៀរ​ Gold Crown ហើយ ​Heineken​ ជា​ចង្វាក់​ផលិតកម្ម​ថ្មីមួយ​របស់​ខ្លួន។​

លោក ​អ៊ុំ ​សុថា ​អ្នក​នាំពាក្យ​ក្រសួង​ឧស្សាហកម្ម ​និង​សិប្បកម្ម ​បាន​ឲ្យដឹង​ កាល​ពី​ម្សិលមិញ​ថា​ នៅ​ពេល​នេះ​ក្រុមហ៊ុន​ CBL នឹង​ផលិត​ស្រាបៀរ​ Heineken ផ្ដាច់​មុខ​សម្រាប់​ទី​ផ្សារ​កម្ពុជា​ ដែល​ជា​សញ្ញា​ល្អ​សម្រាប់​ឧស្សាហកម្ម​ផលិត​ស្រាបៀរ​កម្ពុជា​ ដែល​ងាកទៅ​រក​ផលិតផល​មាន​គុណភាព​កាន់​តែ​ខ្លាំង​។​​
លោក​លើក​ឡើងថា​៖ «​នឹង​លែង​មាន​ការ​នាំ​ចូល​ស្រាបៀរ​ Heineken មកទី​ផ្សារ​ក្នុង​ស្រុក​ទៀត​ហើយ​ ប៉ុន្តែការ​ផ្គត់ផ្គង់​ស្រាបៀរ​ត្រូវ​បាន​ចែកចា​យ​ដោយ​ស្រាបៀរ​ក្នុងស្រុក​»​​។ ​

លោក​បន្ថែម​ថា​ ការ​ទទួល​បាន​សិទ្ធិ​ផលិត​ដូច​ជា ​យីហោ​ស្រាបៀរ​​ល្បីៗ​ដូចជា ស្រាបៀរ​ Heineken គឺជា​ការ​ផ្លាស់ប្តូរ​ដ៏​ធំ​មួយ​។

លោក​បញ្ជាក់ថា​៖ «​នេះ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ថា ការ​ផលិត​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​ CBL គោរព​តាម​​ស្ដង់ដារ​អន្តរជាតិ​ដោយ​មាន​គុណភាព​ដូច​គ្នានឹង​ស្រា​បៀរ​ Heineken ​ដែល​ផលិត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ផ្សេង​ទៀត​»​។
ក្រុម​អ្នក​វិភាគ ​អ្នក​រកស៊ី​នៅ​ក្នុង​ឧស្សាហ​កម្មនេះ ​និង​ម្ចាស់​ហាង​បាន​បញ្ជាក់​ថា​ ប្រជាជ​ន​កម្ពុជា​កំពុង​ផឹក​ស្រាបៀរ​កាន់​តែ​ច្រើន​ឡើងៗ​។ និន្នា​ការ​នេះ​កំពុង​ជំរុញ​ឲ្យ​ក្រុម​ហ៊ុន​ផលិត​ស្រាបៀរ​ត្រូវ​បង្កើន​ការ​ផលិត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​។​

ភ្នំពេញៈ Khmer Brewery (KB) ជា​ក្រុមហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក​ដែល​ផលិត​ស្រាបៀរ​កម្ពុជា បាន​នាំ​ចេញ​ផលិតផល​របស់​ខ្លួន​ជា​លើក​ដំបូង ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជប៉ុន​កាល​ពី​ដើម​ខែ​កក្កដា បន្ទាប់​ពីមាន​ការ​ជំរុញ​ពី​ប្រមុខ​រដ្ឋាភិបាល​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​ក្នុង​ស្រុក ​បង្កើន​ការ​ផលិត​ដើម្បី​នាំ​ចេញ​ទៅ​ក្រៅ​ប្រទេស។

ស្រាបៀរ​កម្ពុជា​ត្រូវ​បាន​នាំ​ចេញ​ទៅ​ទីផ្សារ​ប្រទេស​ជប៉ុន​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី៥ ខែ​កក្កដា ។

KB ជា​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ស្រាបៀរ​ទី៦​នៅ​កម្ពុជា នឹង​បាន​វិនិយោគ​ទឹក​ប្រាក់​៦០​លាន​ដុល្លារ​ដោយ​វិនិយោគិន​ក្នុង​ស្រុក​ ដោយ​នាំ​យក​បច្ចេក​វិទ្យា​Ziemann ពី​អង់គ្លេស​។ ក្រុមហ៊ុន​នេះ​បាន​ចាប់​ផ្តើម​បើក​លក់​ផលិតផល​របស់​ខ្លួន កាល​ពី​ខែ​វិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០១១។

លោក សុខ ចន្ថា ប្រធាន​ទំនាក់​ទំនង​សាធារណៈ​របស់ KB បាន​ប្រាប់​ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍​កាល​ពី​ម្សិលមិញ​ថា ក្រុមហ៊ុន​នេះ​បាន​សហការ​ជាមួយ​ TBA Corporation ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ចែកចាយ​ភេសជ្ជៈ និង​ម្ហូប​អាហារ​ដ៏​ធំ​ជាង​គេ​របស់​ជប៉ុន​ដើម្បី​ធ្វើ​ជា​តំណាង​ចែក​ចាយ​បន្ត ​។ លោក​បន្ត​ថា៖ «ពួក​គេ​(TBA)បាន​មក​ធ្វើ​តេស្ត​ផលិតផល​យើង​ចាប់​តាំង​ពី​ពីរ បី​ខែ​មុន មុន​នឹង​ពួក​គេ​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​សហការ​ជាមួយ​យើង ប​ន្ទាប់​មក​ពួក​គេ បាន​និយាយ​ថា គុណភាព​ស្រា​បៀរ​របស់​យើង ល្អ​សម្រាប់​នាំ​ចេញ​ទៅ​ជប៉ុន»។ លោក​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ការ​នាំ​ចេញ​លើក​​ដំបូង មាន​តែ​មួយ​កុងតឺន័រ​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​មាន​១៣០​កេស។

លោក ចន្ថា បន្ត​ថា៖ «យើង​នឹង​នាំ​ចេញ​បន្ថែម​ទៀត​ក្នុង​ពេល​ឆាប់ៗ​ខាង​មុខ​នេះ។ ខ្ញុំ​គិត​ថា ជប៉ុន​ជា​ទីផ្សារ​ដ៏​មាន​សក្តានុពល​របស់​យើង ដោយ​សារ​ប្រជាជន​ចូល​ចិត្ត​ពិសា​ស្រាបៀរ​ដែល​បាន​នាំ​ចូល​ជា​ច្រើន។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត មាន​ប្រជាជន​យើង​ជាច្រើន​ដែល​រស់​នៅ​ទី​នោះ»។

លោក ម៉េង ស័ក្តិ​ធារ៉ា អគ្គនាយក​ក្រសួង​ឧស្សាហកម្ម និង​លេខាធិការដ្ឋាន​នៃ​គណៈកម្មាធិការរង SME បាន​សាទរ​ដែល​ក្រុមហ៊ុន​អាច​ផលិត​ស្រាបៀរ​នាំ​ចេញ​មាន​គុណភាព​ល្អ​ទៅ លក់​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​ជប៉ុន។ លោក​បន្ត​ថា៖ «​នេះ​មាន​ន័យ​ថា គុណភាព​របស់​យើង ត្រូវ​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ដោយ​ទីផ្សារ​ជប៉ុន ដែល​មាន​ភាព​តឹងតែង​ចំពោះ​អាហារ​នាំ​ចូល​។ ខ្ញុំ​ពិត​ជា​ស្ងើច​សរសើរ​ដល់​ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ជា​ខ្លាំង ដែល​វា​ជា​មោទនភាព​របស់​យើង ពីព្រោះ​ក្រុម​ហ៊ុន​នេះ ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ដំបូង​របស់​កម្ពុជា។ មិនមែន​ត្រឹម​តែ​បង្កើត​ការ​ងារ​កាន់​តែ​​ច្រើន​ដល់​ប្រជាជន​ក្នុង​ស្រុក ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ថែម​ទាំង​រួម​បន្ថយ​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​ផង​ដែរ​»។ លោក​បាន​ក​បន្ត​ថា នេះ​បង្ហាញ​ពី​លទ្ធភាព​នៃ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ជាមួយ​ផលិតផល​នាំ​ចូល ​និង​ត្រូវ​ទទួល​ស្គាល់​ជា​លក្ខណៈ​អន្តរជាតិ​។

កន្លង​មក​កម្ពុជា​បាន​នាំ​ចេញ​ស្រាបៀរ​មួយ​ចំនួន​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​ក្រៅ​ ប្រទេស ដូចជា ស្រា​បៀរ​អង្គរ និង​ស្រាបៀរ ឃីងឌឹម ហើយ​នេះ​បង្ហាញ​ថា ឧស្សាហកម្ម​កែច្នៃ​ម្ហូប​អាហារ និង​ភេសជ្ជៈ​របស់​កម្ពុជា​កំពុង​រីក​ចម្រើន ប្រហាក់​ប្រហែល​នឹង​ប្រទេស​ជិត​ខាង​។ នេះ​បើ​តាម​លោក ម៉េង ស័ក្តិធារ៉ា​កាល​ពី​២០១១​ការ​រួម​ចំណែក​របស់​ឧស្សាហកម្ម​ម្ហូប​អាហារ និង​ភេសជ្ជៈ ក្នុង​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​មាន​ប្រហែល​១​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ ក្នុង​នោះ​៤០​ភាគរយ បាន​មក​ពី​ឧស្សាហកម្ម​ផលិត​ស្រាបៀរ។

លោក សុក ចន្ថា បាន​លើក​ឡើង​ថា ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ក៏​មាន​គម្រោង​នាំ​ចេញ​ទៅ​ទី​ផ្សេង​ទៀត​ផង​ដែរ។ លោក​បញ្ជាក់​ថា៖ «ក្រៅ​ពី​ជប៉ុន យើង​មាន​គម្រោង​នាំ​ចេញ​ទៅ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក និង​សហភាព​អឺរ៉ុប ពិសេស​ប្រទេស​ដែល​មាន​ប្រជាជន​កម្ពុជា​រស់​នៅ​ភាគ​ច្រើន ដោយ​សារ​យើង​ចង់​ឲ្យ​ពួក​គេ​ភ្លក្សរស​ជាតិ​ស្រាបៀរ​ផលិត​ក្នុង​ស្រុក ដើម្បី​ឲ្យ​ពួក​គេ​នឹក​ឃើញ​ បន្ទាប់​ពី​ចាក​ចេញ​ពី​ស្រុក​ទេស​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ»។

KB អាច​ផលិត​បាន​៥០​លាន​លីត្រ ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ ហើយ​អាច​បង្កើន​ដល់​២០០​លាន​លីត្រ ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ នា​ពេល​អនាគត៕ CS
មាន​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ស្រាបៀរ​ធំៗ ៣ នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​រួម​ទាំង​ក្រុម​ហ៊ុន CBL។​

ក្រុមហ៊ុន​ស្រាបៀរ​ Cambrew ដែលជា​ក្រុម​ហ៊ុន​ផលិត​ស្រាបៀរ​ចាស់​ជាង​គេ​របស់​កម្ពុជា​ បានចាប់​ផ្ដើម​ប្រតិបត្តិការ​កាល​ពីឆ្នាំ​ ១៩៩២​។​ ក្រុមហ៊ុន​នេះ​ផលិត​ស្រាបៀរ​ អង្គរ​ ស្រាបៀរ​ អង្គរ​្រដាហ្វ​ ស្រាបៀរ​អង្គរ​អិចស្រ្ដា​ស្ដោត ​ស្រាបៀរ​បាយ័ន ស្រា​បៀរ ​Black Panther​ និង​ស្រាបៀរ​ Klang។
ក្រុម​ហ៊ុន ​Khmer Beverages ដែលជា​ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​ស្រាបៀរ​កម្ពុជា​ បាន​ឲ្យដឹង​កាល​ពី​ដើម​ឆ្នាំនេះ​ថា ​ខ្លួន​ជិត​បញ្ចប់​ការ​ពង្រីក​រោង​ចក្រ​របស់​ខ្លួន​ដែល​នឹង​ផលិត​ស្រាបៀរ​ច្រើន​ជាង​មុន ​៣​ដង​។
លោក ​Peter Leang ​ប្រធាន​ក្រុម​ហ៊ុន Khmer Bevarage ​បាន​ប្រាប់​ភ្នំពេញ​ប៉ុស្ដិ៍​កាល​ពីខែ​មករា​ ថា ​ក្រុមហ៊ុនរ​បស់​លោក ​បាន​ដាក់​ទុន​វិនិយោគ ​១២០ ​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ការ​ពង្រីក​រោងចក្រ​ផលិត​របស់​ខ្លួន​ និង​បន្ថែម​ចង្វាក់​ផលិត​ស្រាបៀរ​ថ្មី។​
លោក​នាយក​រដ្ឋមន្ដ្រី ​ហ៊ុន ​សែន​ ដែល​បាន​ចូលរួម​ក្នុង​ពិធី​សម្ពោធ​ដាក់​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​រោងចក្រ​ខ្សែ​ចង្វាក់​ទី ២ ​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​ CBL កាល​ពី​ម្សិលមិញ​ បាន​ជំរុញ​ឲ្យ​មាន​ការ​វិនិយោគ​ស្រាបៀរ​កាន់​តែច្រើន​ និង​ឧស្សាហកម្ម​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​នឹង​តម្រូវ​ការ​កើន​ឡើង​របស់​ប្រជាជន​កម្ពុជា​។​
យោងតាម​ការសិក្សា​ពី​ទី​ផ្សារ​ស្រា​បៀរ​អាស៊ី​ប៉ាស៊ី​ហ្វិក​ របស់​ Heineken ​បាន​បង្ហាញ​ថា ទំហំ​ទីផ្សារ​ស្រា​បៀរ​នៅ​ក្នុង​​ប្រទេស​កម្ពុជា​​មាន​ប្រហែល​៦,​១​​លាន​ហិកតូលីត្រ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​កាល​ពីឆ្នាំ​២០១៥​ ដោយ​ការ​បរិភោគ​ស្រា​បៀរ​របស់​មនុស្ស​ម្នាក់ៗ​ចំនួន ​៣៨,៦​លីត្រ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​។
របាយការណ៍​ដដែល​បាន​បង្ហាញ​ថា វៀត​ណាម​មាន​តម្រូវ​ការ​ស្រាបៀរ​សរុប ​៣៨ លាន​ហិកតូលីត្រ​ ដែល​ជា​មធ្យម​ប្រជាជន​វៀត​ណាម​ម្នាក់​ផឹក​ស្រា​បៀរ​ ៤១,៤ លីត្រ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ។ ​

នៅ​ក្នុង​តំ​បន់​អា​ស៊ី​​ប៉ា​ស៊ី​ហ្វិក ប្រជាជន​ម្នាក់​ផឹក​ស្រាបៀរ​ជា​មធ្យម​២៩,៣ លីត្រ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ ខណៈ​ដែល​​នៅ​តំ​បន់​អឺរ៉ុប​មនុស្ស​ម្នាក់​ផឹក​ស្រាបៀរ​ជា​មធ្យម​ ៧០ លីត្រ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ៕LA